vineri, 15 august 2014

SĂ FIE SARA-N ASFINȚIT de Mihai Eminescu




SĂ FIE SARA-N ASFINȚIT

de  Mihai Eminescu



Să fie sara-n asfințit
       Și noaptea o să înceapă;
Răsaie luna liniștit
       Și tremurând din apă;

Și să împrăștie scântei

       Cărărilor din crânguri,
În ploaia florilor de tei
       Să stăm în umbră singuri.

Și capul meu de grije plin

       De brațul tău se culce
Sub raza ochiului senin
       Și negrăit de dulce,

Ca iar cuminte să mă fac,

       Căci tu îmi prinzi tot gândul,
Ca cerul ce privește-n lac
       Adâncu-i cuprinzându-l.

Cu farmecul luminei reci

       Simțirile străbate-mi:
Revarsă liniște de veci
       Pe noaptea mea de patemi

Și de asupra mea rămâi

       Durerile de-mi curmă
Și fii iubirea mea dentâi
       Și visul meu din urmă.

Nata Vi