joi, 15 decembrie 2011

EPIGRAME despre elevi și studenți




Cu băiatul meu, Costel,
Mă-nțeleg destul de bine !
Eu fac teme pentru el,
Iar el doarme pentru mine !






Uite-s gata să accept
Că examenul e greu !
Dar te-ntreb dacă e drept
Să-l tratezi ușor mereu ?!









Mi-ar crește la-nvățat elanul,
Dacă s-ar răsturna balanța:
Să ție anul cât vacanța
Și-n schimb vacanța cât tot anul !






Pe mama tare rău am supăat-o
C-am luat un doi în teză, notă rea !
I-am explicat că nu e vina mea;
N-am luat-o eu, profesorul mi-a dat-o !








Când m-a scos la lecție,
N-am știut s-o spun,
Deși o învățasem bine în ajun.
Cauza e una și n-o țin secret:
Vinovat e Mircea, suflă prea încet !









Ca să nu uite ce are de făcut,
Notează în carnet și nu-i mai pasă !
Atâta doar - și asta-i neplăcut-
El uită regulat caietu-acasă !







Unui avar

Copilu-și crește ca pe-o floare
Cu apă, aer și cu soare.